Beküldte N.Érseki - k, 09/20/2011 - 13:20
Az ötödik formagyakorlat Yul-Gok nevét viseli, melyet Yi-I-ről kapta. Yi-I 1536 és 1584 közt élt, Korea Konfuciusaként is emlegetett tanítómester, kora két leghíresebb konfucionistájának egyike (Yi Hwang, Toigye mellett). Érdekesség, hogy míg nálunk Magyarországon úgy emlegetik, hogy Yulgok Yi-I családneve volt, az angol nyelvű wikipédia szerint ez az írói neve volt. Yulgok jelentése “gesztenye völgy”.
Beküldte N.Érseki - p, 05/20/2011 - 11:53
Az ITF Taekwon-do 4. számú formagyakorlata Wonhyo-ról, az időszámításunk szerinti VII. században élt szerzetesről kapta a nevét, aki a Sylla dinasztia idején, 686-ban bemutatta/bevezette a buddhizmust Koreában.
Beküldte N.Érseki - v, 05/01/2011 - 02:51
A 7. gup, sárga öv - zöld csík fokozat megszerzéséhez szükséges - sorban a harmadik - formagyakorlat nevét Dosanról kapta, mely a híres koreai író és hazafi Ahn Chang-ho írói álneve volt. Ezt a nevet saját maga választotta, amikor hajóról látta először Hawaii szigetét. Dosan jelentése "hegy, szigeten".
Beküldte N.Érseki - v, 04/10/2011 - 02:02
Az előkészítő formagyakorlatok után az első “igazi” formagyakorlat a Chon-Ji.
Lépésszáma: 19
Kiejtése: “csan dzsi”. (A formagyakorlatok nevét a formagyakorlat utolsó lépése után hangosan kiáltjuk.)
Beküldte N.Érseki - v, 02/27/2011 - 22:54
Mint már azt jeleztem, külön cikksorozatban fogok foglalkozni a formagyakorlatokkal. Ezúttal a formagyakorlatokat megelőző ún. előkészítő formagyakorlatokról lesz szó. A két gyakorlat lényege, hogy felkészítse, rávezesse a kezdő TKD-seket, hogy ráérezzenek a formagyakorlatok ízére, hogy hozzászokjanak a kötött, előre meghatározott mozgássorozatokhoz.
Beküldte N.Érseki - h, 02/14/2011 - 00:02
A TKD mozgásanyagának egy kiemelt része a formagyakorlatok, avagy koreaiul a tullok (angolul "pattern"). A formagyakorlatok feladata a bázistechnikában elsajátított technikák adott koreográfia szerinti végrehajtása, képzelt támadók és ellenfelek ellen.
Másik, fontos része és előnye a formagyakorlatnak, hogy ezáltal a TKD-s jobban elmélyül a tudásában, a formagyakorlatok végrehajtása közben az agy többi része általában kikapcsol, és csak a formagyakorlat pontos, dinamikus, erős és szép végrehajtására koncentrál.